Tiktok-campagne door Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel

1 maart 2024
In aanloop naar de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert de organisatie een Tiktok-campagne voor Generatie Z en Generatie Alpha. De Tiktok-campagne daagt beide generaties uit samen met hun ouders mee te doen aan de Week Zonder Vlees & Zuivel. 

De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start op 4 maart 2024. De eetgedragsveranderingscampagne promoot een flexitarisch eetpatroon waarin vlees, vis en zuivel worden afgewisseld met plantaardige gerechten om deelnemers te stimuleren ook op lange termijn vaker vega(n) te eten.

Volgende generatie

Om de volgende generatie bij de Week Zonder Vlees te betrekken, lanceert de organisatie nu een Tiktok-campagne in samenwerking met Boomerang FT. Het bureau Boomerang FT focust op het bereiken van de volgende generatie. De basis van de Tiktok-campagne is een recent gepubliceerd lied door Russo (Rutger van Eck) en Julia (Julia Horsten), dat gaat over ‘de week zonder je-weet-wel’. Het lied is te beluisteren op de social media kanalen van de Week Zonder Vlees & Zuivel. Daarnaast bestaat de campagne uit straatinterviews, filmpjes als ‘Hoe mijn vader denkt dat je vegan eet’ en Tiktok-gebruikers die stiekem vegan koken voor hun ouders en de reacties filmen.

Isabel Boerdam, gezicht achter foodblog De Hippe Vegetariër en oprichter van de Week Zonder Vlees, licht toe: “We hebben gebruik gemaakt van het inzicht dat mensen zich veel gemakkelijker openstellen voor de mening van mensen in hun bubbel, dan van mensen daar buiten. Dit zie je ook politieke lobby gebeuren; wij passen dit principe nu toe op gezinnen. Hoe vaak hoor je niet dat een familie anders gaat eten door de overtuiging van een kind? Zo hopen we ons bereik in Nederland weer verder uit te breiden.”

Altijd op de hoogte blijven?