Producent van kant-en klaargerechten Mama’s Maaltijden neemt het vegan-merk Vood over, dat zich focust op de verkoop van diepgevroren vegan kant-en-klaarmaaltijden. 

Mama’s Maaltijden werd in 2021 in Hillegom opgericht door Serdar Tolenaar, Rick Hageman en Henk Brussaard. In 2022 ontving het bedrijf een miljoen euro investering van Dragon Pieter Schoen en lanceerde het bedrijf het merk Fitmeals in een samenwerking met XXL-Nutrition. Nu komt daar de overname van Vood bij. Vood groeide het afgelopen jaar door 650.000 euro op te halen van investeerders in de foodbranche.

“De overname door Mama’s Maaltijden leidt tot een directe verbetering van zowel de commerciële als de operationele slagkracht van Vood. Hierdoor zijn wij in staat onze missie, mensen vaker plantaardig laten eten door het zo toegankelijk en lekker mogelijk te maken, nog beter uit te voeren”, aldus Maarten Gomes, medeoprichter van Vood.

Mama’s Maaltijden ziet de overname van Vood als een stap in de richting van de toekomstvisie van het bedrijf. Met de overname van Vood groeit Mama’s Maaltijden in het aanbod van (vegan) producten in het kant-en-klaarmaaltijdensegment. Daarnaast biedt Vood Mama’s Maaltijden kennis op het gebied van online verkoop.

Serdar Tolenaar van Mama’s Maaltijden: “Wij zien dat een merkstrategie zowel online als offline in retail van toegevoegde waarde is. We hebben met de merken Mama’s Maaltijden, Fitmeals en Vood nu een volwaardige dekking voor de reguliere, sportieve en vegan doelgroepen."

Bron: Shoe Investments

Dit artikel verscheen eerder op: Evmi

Altijd op de hoogte blijven?