Nieuwe campagne LeverStijl maakt mensen bewust van risico’s leververvetting

25 april 2022 Redactie Voeding Nu

Naar schatting heeft 1 op de 5 mensen een vette lever. Veel mensen weten dit niet, omdat klachten zich pas in een later stadium voordoen, wat kan leiden tot leveronsteking, leverfalen en leverkanker. De nieuwe campagne LeverStijl wil mensen informeren en aanzetten tot een gezonde leefstijl om dit te voorkomen.

De campagne bestaat uit een 3D-portal, Facebook, Instagram en YouTube. Op de 3D-portal krijgen bezoekers informatie en handvatten van experts om met kleine stappen een gezondere leefstijl te ontwikkelen. Er wordt informatie geboden over de lever, maar ook laagdrempelige tips en tricks die mensen bewust maken van bijvoorbeeld de aantrekkingskracht van fastfoodketens en de slimme verkooptrucs van de supermarkt. De portal bevat ook video’s met adviezen van een voedingskundige, een gedragsexpert, een leverarts en een leefstijltrainer.

De campagne is een initiatief van SJB Media en wordt mede mogelijk gemaakt door Norgine Pharma B.V.  

Bron: SJB Media

Altijd op de hoogte blijven?