Nationale Week Zonder Vlees krijgt steeds meer bereik

18 juni 2019 Laura Habers

De tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees bereikte volgens onderzoeksbureau Blauw 7,5 miljoen Nederlanders. In de week van elf tot zeventien maart probeerde een groot deel van de Nederlanders voor een week geen vlees te consumeren.

Gemiddeld eet de helft van de Nederlanders dagelijks een stuk vlees. Eén op de drie geeft aan in de toekomst minder vlees te willen eten. De campagne helpt deze groep daarbij door praktische tips, recepten en kortingsacties op vegetarische producten te geven.

Nationale Week Zonder Vlees

57.600 Nederlanders schreven zich in via de website: weekzondervlees.nl. Samen bespaarden zij 44 duizend kilo vlees, 7.5 miljoen liter water, 4.4 miljoen autokilometers aan CO2-uitstoot.

Initiatiefnemer Isabel Boerdam geeft aan blij te zijn zoveel Nederlanders met de campagne te bereiken. Toch is de week volgens haar nog altijd nodig. ‘Zo lang er door veel Nederlanders nog steeds dagelijks vlees gegeten wordt, is deze week nog steeds hard nodig. Wij bereiden ons dus alvast voor op komend jaar, dan vindt de Nationale Week Zonder Vlees plaats van 9-15 maart.”

Altijd op de hoogte blijven?