Op 1 september vond de officiële start plaats van de campagne ‘Brood, goed verhaal. Met graan uit Europa.’ De samenwerking tussen NBC (NL) en Brood en Gezondheid (BE) wordt hiermee met twee jaar verlengd. Na een soft launch op sociale media verscheen het eerste reclamespotje twee weken geleden op televisie.
De huidige campagne is de opvolger van de campagne die NBC en Brood en gezondheid van 2018 tot en met 2020 voerden met onder meer de ‘Ode aan brood'. Zowel die als de nieuwe imagocampagne ‘Brood uit Europa, goed verhaal’ hebben als doel om de consumptie van volkorenbrood in Nederland en België te verhogen. Na een jarenlange daling, als gevolg van low-carb trends en het stoffige imago van de boterham, nam de verkoop weer toe.
Na dit succes heeft NBC de campagne doorontwikkeld in lijn met de visie van de EU. In zijn nieuwe jasje sluit ‘Brood, goed verhaal.’ aan bij o.a. de Farm-to-Fork-strategie binnen de Green Deal. De huidige campagneperiode richt zich voornamelijk op jongeren en jonge huishoudens, met drie doelen: het bevorderen van de kennis over (volkoren)brood, het verbeteren van hun houding tegenover het eten ervan en het veranderen van gedrag. Als het aan de makers van de broodcampagne ligt, eten jonge Nederlanders en Belgen binnenkort méér brood en kiezen ze vaker voor volkoren.
Ga voor meer informatie naar de website.