Vitaminemerk Yummygums heeft €1,2 miljoen aan investeringen opgehaald via een groep business angels en Rabobank. De Nederlandse start-up gaat het groeigeld gebruiken voor marketing en uitbreiding in Europa.
Yummygums verkoopt sinds 2017 vitaminesupplementen in de vorm van gummies, die worden verkocht in de eigen webshop en bij Etos. De investeringsronde is niet alleen een kans om groeigeld op te halen, het bedrijf wil ook relevante ervaring aantrekken, aldus het persbericht. Ruben Balian, co-owner & MD: “Bijna alle investeerders hebben een andere achtergrond, bijvoorbeeld in retail, food, online en health, maar ook de nodige kennis om ons bedrijf verder door Europa heen te schalen.”
Robert Lut, startup & scale-up bankier bij Rabobank, vertelt dat ze enthousiast werden van de gesprekken met Yummygums. “Ons team is altijd op zoek naar bedrijven zoals deze: met een innovatief product in een groeiende markt, die hebben bewezen snel op te kunnen schalen en met nog veel meer groeipotentie in het vat.”
De investering gaat in eerste instantie naar een brede marketinginzet om de merkbekendheid in Nederland en België te vergroten, maar de start-up heeft ook de eerste stappen gezet in Frankrijk en Duitsland. Yummygums verkoopt haar producten met name online via de eigen webshop, maar om de Europese bekendheid te vergroten, wil de start-up ook fysieke retailers inzetten. Ook gaat het merk het assortiment uitbreiden met nieuwe productvarianten en innovatieve productintroducties.