Aldi introduceert plantaardig huismerk

4 maart 2024 Aldi
Aldi Nederland introduceert een nieuw huismerk My Vay voor plantaardige zuivel- en vleesvervangers. De discounter lanceert het plantaardige huismerk tijdens de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel, van 4 tot en met 10 maart. In dezelfde week bevat de folder van Aldi geen vlees-, vis- en zuivelaanbiedingen.

My Vay is het nieuwe huismerk van Aldi voor vlees- en zuivelvervangers met plantaardige eiwitten. Het My Vay assortiment bestaat onder meer uit haver-, amandel- en sojadrinks en alternatieven voor yoghurt op basis van soja of kokos. Aldi wil het My Vay assortiment de komende tijd geleidelijk uitbreiden met vlees-, zuivel- en kaasvervangers. Het plantaardige alternatief voor yoghurt op basis van kokosnoot werd onlangs door consumenten uitgeroepen tot Gekozen Huismerk Product van het Jaar 2024. 

Gideon van Bussel, managing director procurement bij Aldi in Nederland: “Ook bij Aldi zien we dat klanten op zoek zijn naar plantaardige alternatieven voor vlees en zuivel. Met de lancering van My Vay maken we deze producten heel duidelijk herkenbaar. Dat past bij Aldi, want wij willen boodschappen doen zo makkelijk en goedkoop mogelijk maken. Naast aanpassingen in ons assortiment inspireren we onze klanten met vegetarische en plantaardige recepten, met bijvoorbeeld peulvruchten of noten. Zo laten we zien hoe makkelijk én lekker het is om een dag geen vlees of zuivel te eten. En bij Aldi is dat nog voordelig ook.” 

Dit artikel verscheen eerder op: Evmi

Altijd op de hoogte blijven?