Wat wil de bewuste consument nu écht?

1 november 2022 partner content

Wat zoekt de consument nu écht als het aankomt op duurzame en verantwoorde producten? En vooral: waarvoor is men bereid te betalen? In tijden waarin kritisch naar de uitgaven wordt gekeken, zijn deze vragen relevanter dan ooit.

Inmiddels is de lichtgroene consument de belangrijkste kopersgroep. Het gros van de Nederlandse consumenten staat open voor gezonde en verantwoorde voeding en de bereidheid om producten te proberen is groot. In het blijven(d) binden van de steeds bewustere consument, speelt smaak een essentiële rol: is een product niet lekker, koopt men het doorgaans niet meer en dit heeft gevolgen voor de gehele categorie. Zeker in economisch onzekere tijden.

Insights uit de gehele voedingsmiddelenindustrie

Tijdens Free From Functional & Health Ingredients 2022 worden daarom alle lagen uit de voedingsmiddelenindustrie aan elkaar gekoppeld. Van category managers en inkopers tot fabrikanten, marketeers en voedingstechnologen. Actuele congresprogramma’s, meer dan vijfenveertig sprekers en honderden exposanten bieden dé insights en inspiratie om plantaardig, vegan, biologisch, lactose-, gluten- en suikervrij, functionele en dieetvoeding en de proteïnetransitie naar een nóg hoger niveau te tillen.

Inflatie en kwaliteit

“Er gebeurt ontzettend veel in de markt”, vertelt beursorganisator Ronald Holman van Expo Business Communications BV. “Toch stagneert de verkoop van plant-based momenteel. Voor een deel is dit te wijten aan de inflatie, maar smaak en kwaliteit spelen eveneens een grote rol. Waar zit de consument nu écht op te wachten? Wat maakt dat de consument toch bereid is om wat meer te betalen voor plantaardig of ‘free from’?“

“Exact op deze belangrijke vragen willen we een helder antwoord krijgen, én, geven, tijdens de expo. Door alle partijen uit de voedingsindustrie op één plek bij elkaar te brengen, zorgen we voor snelheid en efficiency in het ontwikkelen van de juiste producten en een schapinvulling die daadwerkelijk aansluit op de vraag van de meer en meer groene consument.”

Meer informatie en tickets: https://amsterdam.freefromfoodexpo.com/home/

Altijd op de hoogte blijven?